خدمات اجرای تخصص نورپردازی گروه مهندسی رویاساز

09152020053
مشهد، احمد آباد، بلوار ناصر خسرو
Hojjat.chamani7274[@]gmail.com

تفاوت روشنایی و نورپردازی

     تولید محصول با کیفیت و در اختیار داشتن روشنایی و نورپردازی مناسب دو موضوع متفاوت هستند. هنگامی که تولید کننده لامپ یا چراغ، محصولی را تولید می کند، کنترلی بر نحوه و میزان مصرف آن محصول ندارد. بعنوان مثال چگونگی استفاده از وال واشر و یا پروژکتور و یا شیوه نورپردازی معابر و چراغهای خیابانی و رنگ نورپردازی پل های شهری و حتی در فضاهای داخلی اماکن تجاری که در آنها از پانلها و دان لایتهای نورپردازی استفاده میشود کاری تخصصی است. دانش روشنایی و نورپردازی به مصرف کنندگان کمک می کند تا ضمن کنترل میزان مصرف، بتوانند طراحی مناسبی برای روشنایی یا نورپردازی محیط خود داشته باشد.

متخصصان نورپردازی

اهداف انجمن حرفه ای روشنایی و نورپردازی

     اصلاح نورپردازی فضاهای شهری و نماهای ساختمان های شهر، هماهنگی و برگزاری نشست های تخصصی با شهرداری، سازمان زیباسازی شهری، سازمان نظام مهندسی و سایر نهادها و سازمان های مرتبط، از جمله مهم ترین اقداماتی است که انجمن در حال پیگیری و برنامه ریزی مدون در این خصوص است. ارتقای ایمنی و استانداردهای نورپردازی در ایران، ترویج دانش لازم مهندسی روشنایی و نورپردازی در قالب کمک به نشر و گسترش مقالات، دوره های علمی و آموزشی و… از دیگر اهداف انجمن است.
     در سال های گذشته با جایگزینی لامپ های رشته ای با لامپ های LED و لامپ های کم مصرف سهم بسزایی در کاهش مصرف برق داشته ایم. ولی درحال حاضر با توجه به جا افتادن فرهنگ استفاده از محصولات کم مصرف باید طراحی مناسب و بهینه سازی روشنایی و نورپردازی را مد نظر قرار دهیم.

توجه به سبک‌های مختلف

نورپردازی ساختمان: از چند سبک به وجود آمده که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم

نورپردازی سخت یا خشن: این سبک از نورپردازی اغلب برای سطوح یا عناصر کوچک در نمای استفاده می‌شود.

نورپردازی یکنواخت: معمولاً از یک نقطه از نمای ساختمان شروع می‌شود و می‌تواند سطح وسیعی از نما را پوشش دهد.

نورپردازی داخلی و خارجی: در نزدیکی ورودی‌ها و درب‌ها و پنجره‌های بیرونی استفاده می‌شود، البته استفاده‌نکردن از چراغ‌ها در نزدیکی پنجره‌ها در ساختمان‌های مسکونی نیز حائز اهمیت است، زیرا باعث اختلال در حریم خصوصی می‌شود.

 نورپردازی منطقه‌ای: این نورپردازی عمدتاً در فضاها و ستون‌ها و مناطق مهم‌تر برای تأکید بیشتر انجام می‌شود.

تأثیر پنهان بودن نور مخفی

در بسیاری از موارد از منبع نور پنهان تأثیرگذاری بیشتر و بهتر عناصر اصلی طراحی نمای ساختمان استفاده می‌شود. منبع نور باید از دید ناظر پنهان باشد. زیرا این باعث می‌شود که تفاوت بین شدت نور و مرز بین آنها بیشتر به چشم بیاید. نورپردازی مخفی در سطوح مختلف تأثیر مثبتی بر جلوه بصری نما دارد.

09152020053
Hojjat.chamani7274[@]gmail.com
مشهد، احمد آباد، بلوار ناصر خسرو

فرم ارتباط با گروه مهندسی رویا ساز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *